Comunicat en relació amb els fets del Col·legi Maristes

Des de Sants-Montjuïc per la Independència, assemblea territorial de l’Assemblea Nacional Catalana, volem mostrar la nostra consternació per les notícies sobre abusos a alumnes al Col·legi de Maristes de Sants — les Corts aparegudes les últimes setmanes. Són fets molt greus que alteren la convivència a l’entorn acadèmic i que afecten la confiança dels alumnes i les famílies cap als docents, pilar fonamental de l’èxit en l’educació.

Ens dol especialment pel fet que aquest centre està situat al districte, i molts dels nostres veïns i veïnes s’hi han escolaritzat o hi estan escolaritzats actualment, i som conscients que els abusos sexuals poden tenir efectes sobre les persones que els han patit, en forma de ràbia, impotència, vergonya o dificultat per establir relacions amb altres. Per això demanem el màxim respecte i discreció cap als afectats i les seves famílies.

Esperem que fets de tal gravetat no es tornin a repetir mai més, ni a Sants ni enlloc, i instem als centres educatius i l’administració educativa a efectuar una revisió, millora i estricte compliment dels protocols d’actuació aplicables a aquests casos.

Barcelona, 28 de febrer de 2016
Sants-Montjuïc per la Independència
Assemblea Nacional Catalana

Un comentari sobre “Comunicat en relació amb els fets del Col·legi Maristes

1. Com ex-alumne dels Maristes celebro molt aquest escrit i com es diu, molt encertadament, que mai més torni a passar i aprofito per a demanar al col·legi un major control i sobretot i no tenir por d’informar sempre que s’observi qualsevol anomalia.