Marxa de torxes 2024

·
Un any més, el vespre del 10 de setembre s’organitza la Marxa de Torxes en honor a tots els caiguts per la defensa de la ciutat i el país.

Enguany, es proposa un recorregut circular amb el punt de sortida i arribada la plaça de Bonet i Muixí.

El recorregut, que s’inicia a la plaça de Bonet i Muixí, a 2/4 de 10 del vespre, transcorrerà per la plaça Ibèria, pels carrers de Sant Crist, d’Almeria, de Rei Martí, de Guadiana, de Watt, de Premià,  de Masnou, de l’Espanya Industrial, de l’Autonomia, pel passeig de Sant Antoni, pel carrer d’Alcolea, pel pas del Fructuós Gelabert i finalitzarà, a la plaça Bonet i Muixí cap a 2/4 d’11 de la nit.

Com de costum, l’acte es tancarà amb parlaments i la lectura del manifest realitzat per l’ocasió.
·

Com de costum, podreu adquirir les torxes a les parades, que hores abans, estaran pels voltants de la plaça Bonet i Muixí a partir de les 7 del vespre.

Enguany, i per commemorar el centenari del naixement de l’escriptor i poeta Vicent Andrés Estellés, el lema és:
No et limitis a contemplar les hores que ara venen.
Baixa al carrer i participa.

·
Descarrega’t aquests arxius relacionats amb la marxa de torxes:
·
Llegeix el manifest de la Marxa de Torxes 2024:
_____ * Pendent
·
Vols saber quines adhesions té la Marxa de Torxes d’enguany? 

_____ http://smxi.cat/wp-content/uploads/2024/08/Adhesions.pdf
·
Normes bàsiques de participació: 

_____ http://smxi.cat/wp-content/uploads/2023/08/Normes-MT.pdf
·
Cartell anunciador:

_____ http://smxi.cat/wp-content/uploads/2024/08/cartell-MT-bo.jpg

Per complementar la informació:
_____ marxadetorxes@wordpress.com

·


Desobeïm els jutges espanyols

·
Convocada per l’Assemblea, la manifestació pretén denunciar i visibilitzar el cop d’estat que estem patint, i la manca de democràcia de l’estat espanyol.


Espoli fiscal

?Aquest proper dissabte, 22 de juny, d’11:00 a 13:00, a l’estació de Fabra i Puig (abans Sant Andreu-Arenal) de Barcelona, la sectorial de Gent Gran juntament amb diverses territorials convoca una concentració en protesta per la falta d’inversions a la ?xarxa de Rodalies a causa de l’espoli fiscal deh l’Estat espanyol.

Contra l’espoli i la falta de recursos tots al carrer.??


8 de març

Dia Internacional de les Dones
Dia de la Dona Treballadora

·

 

·
Detall de les diferents convocatòries:

8M – Vaga general feminista de 24 hores. Convocada, també pels sindicats CGT, COS, USTEC-STEs (IAC) i la Intersindical, per denunciar les violències, desigualtats i discriminacions a les dones.


Vídeo creat per Assemblea8M.Cat

Els principals actes previstos són:

  • Manifestació nocturna el dimarts 7 de març a les 19 h a l’estació de metro de Maria Cristina. Manifestació d’acció feminista i autònoma per a dones, bolleres i trans.
  • 8M – Vaga general feminista de 24 hores. Convocada també per la CGT, la COS, la USTEC-STE (IAC) i la Intersindical per denunciar les violències, desigualtats i discriminacions a les dones.
  • Manifestació estudiantil feminista denunciant que “el capitalisme és violència vers les dones“. Convocada pel Sindicat d’Estudiants a la plaça de la Universitat a les 12 h.
  • Concentració convocada per CATAB (Catalunya abolicionista), Plataforma de dones feministes de Catalunya per reivindicar “tots el drets, tots els dies”. Plaça de Sant Jaume, a les 12 h.
  • Manifestació feminista a les 18.30 h a la plaça Universitat. Convocada per Assemblea8M.Cat

#8M2023
#VagaFeminista

·


6D Ens manifestem

Cap pacte amb l’Estat espanyol per empresonar-nos.
Independència, ara!

Dimarts 6 de desembre, a les 12 del migdia, començarà la manifestació que anirà des del Pla de Palau fins a la plaça de Sant Jaume.

Per què ens manifestem?
Doncs per exigir al govern que s’oposi al nou delicte de desordres públic agreujats, un atemptat contra els drets fonamentals de llibertat d’expressió i manifestació.
La modificació de l’actual codi penal emmascara el delicte de sedició ocultant un doble objectiu:
– castigar la mobilització independentista de base als carrers i
– penalitzar més còmodament fets com els de l’1-O per ocupar instal·lacions o edificis.
En altres paraules, ens limitarà el dret de llibertat d’expressió i el de manifestació.

·
Aquest dissabte (3/12), en l’assemblea oberta que s’ha dut a terme a la placeta de Ramon Torres Casanovas,  s’ha acordat les següents accions:

  • Promocionar i difondre la manifestació com a barri Sants-Montjuïc.
  • Difondre la convocatòria conjunta de trobada prèvia a les 11h a Arc de Triomf per anar plegats cap a Pla de Palau.
  • Cada entitat farà extensives les dues convocatòries a través dels seus mitjans de difusió. I proposaran a les seves territorials més properes trobar-se a l’Arc de Triomf a les 11h.
    SMxI també ho proposarà al Barcelonès.
  • Farem cartells allargats per portar a la manifestació del dia 6:
    CAP PACTE PER EMPRESONAR-NOS.

PER LA IMPORTÀNCIA DE REIVINDICAR ELS NOSTRES DRETS
DE LLIBERTATS D’EXPRESSIÓ I DE MANIFESTACIÓ,

HEM DE SER-HI, COM MÉS MILLOR.


Una gran commemoració

·
Ahir dilluns es complien cinc anys d’ençà que vam començar a mobilitzar-nos a favor de la independència i contra la repressió galopant que anàvem patim.

Durant aquests dilluns també s’ha fet costat amb nom i cognoms a les diferents persones exiliades, empresonades i represaliades fent-se les pertinents crides per acompanyar-los en el seu calvari.

Hem tingut dilluns de diferents intensitats assistencials encara que ni les inclemències del temps ni les festivitats han aconseguit desanimar-nos i, per això, hem arribat al 7 de novembre de 2022 amb més força que mai.

Aquest dilluns vam participar unes 85 o 90 persones que vam poder gaudir de les aportacions que hem rebut i que han tornat a il·lusionar-nos en veure que l’esforç de tots plegats serveix, que no estem errats i que ens permet carregar les piles per continuar fins a assolir els nostres objectius, la independència del país i la fi de tota mena de repressió.

Us convidem a gaudir de l’àlbum fotogràfic que recull les millors imatges i vídeos enregistrats a la placeta de Ramon Torres Casanova on, des de fa cinc anys ens trobem tots els dilluns.

Accés a l’àlbum: https://photos.app.goo.gl/4cAd1Q3U5GV6x3yD8

Durant l’acte es van llegir uns documents que l’àlbum fotogràfic no permet incloure, però que us facilitem els seus enllaços:

A tothom, moltes gràcies pel vostre suport i perseverància que teniu.

·


5 anys de mobilitzacions setmanals a Sants-Montjuïc, per la independència i contra la repressió

El 6 de novembre de 2017, amb l’empresonament dels presidents de l’Assemblea Nacional Catalana i d’Òmnium Cultural i dels membres del govern que no s’havien exiliat, ens vam concentrar a la Font Nova de Sants per exigir el seu alliberament i el compliment del mandat democràtic de l’1 d’Octubre. Tornar a tenir presos polítics ens va semblar tant esfereïdor que ens vam conjurar per repetir aquesta mobilització, juntament amb Òmnium Sants-Montjuïc, cada dilluns fins assolir els objectius esmentats.

5 anys de mobilitzacions setmanals a Sants-Montjuïc, per la independència i contra la repressió
La concentració del dilluns 9 de maig de 2022 (Font: Sants-Montjuïc per la Independència)

Així és com hem arribat als 5 anys de mobilitzacions setmanals a Sants-Montjuïc, per la independència i contra la repressió. 5 anys que només s’han vist interromputs pel confinament domiciliari durant la primera onada de la COVID19, entre el març i el juny de 2020. Fora d’aquest interval, hem sortit al carrer cada setmana. De vegades, en forma de concentració estàtica i, de vegades, amb manifestació pels carrers de Sants. Amb sol, pluja, fred, calor i vent. Ja fos un dilluns feiner o un dilluns festiu. Ja fossim 200 persones o en fossim 30. Hi hem cantat, hi hem cridat i hi hem fet silencis eixordadors.

A més a més del veïnat de Sants-Montjuïc hem comptat amb nombroses persones vingudes del nord, del sud, de terra endins i de mar enllà. I hi han participat personalitats del món polític, social, cultural i local amb parlaments ben emotius.

A aquestes personalitats els hem demanat una col·laboració per a la propera d’aquestes manifestacions: La d’aquest dilluns, 7 de novembre de 2022. Després de 243 mobilitzacions setmanals, en les quals han participat milers de persones, hi tornarem. I dilluns següent, també. Fins que els més de 4000 represaliats quedin lliures dels càrrecs absurds dels quals se’ls acusa i ho puguem celebrar a la República Catalana. Us hi esperem a les 8 del vespre!

Campanya Nosaltres Acusem

Acampada reivindicativa

Ja ha estat presentat el programa de la primera acció de la campanya Nosaltres Acusem.

Clica damunt la imatge per ampliar-la

Descarrega’t el programa en format jpg

Hi haurà Intervencions de persones represaliades i les seves famílies, parlaments de defenses i projeccions de vídeos sobre la repressió espanyola. L’acció comptarà amb personalitats conegudes del món independentista com Lluís Llach (Debat Constituent i Consell de la República), Josep Costa (exvicepresident del Parlament de Catalunya), Gabriela Serra (ex-diputada del Parlament), Neus Torbisco (Consell de la República i Òmnium Cultural) i antics membres del secretariat nacional de l’Assemblea com Elisenda Paluzie (vicepresidenta de la UNPO) i Pep Cruanyes (president de la Caixa de Solidaritat). A més, es presentarà la petició al Parlament d’una comissió d’investigació de la causa general i el manifest «Nosaltres acusem la justícia espanyola».

Nosaltres Acusem” és una campanya de tres mesos que culminarà amb una concentració al Parlament per entregar les adhesions per tirar endavant una investigació sobre la causa general i portar-la a tribunals internacionals.
Anirem informant de les diferents accions que es convoquin.

Des d’aquí pots accedir a la síntesi del manifest (1) “Nosaltres acusem la justícia espanyola”, al final d’aquest document hi ha l’enllaç per poder accedir al manifest complet.
També des d’aquí (2) podeu accedir a l’enllaç per signar el manifest.

______enllaços______
(1) https://repressio.assemblea.cat/nosaltres-acusem/manifest/
(2) https://repressio.assemblea.cat/nosaltres-acusem/manifest/jo-acuso/

·


1 d’octubre – 5 anys després

U d’octubre, vam votar i vam guanyar

 

Ens hem de fer sentir ben fort. No dubtis i participa en les accions que es duran a terme i tornem a reividicar que es faci efectiu el mandat.

·
Sortirem de la placeta Ramon Torres Casanovas a les 3 de la tarda per anar plegats a la plaça Sant Jaume.

Reivindicarem la Llista Cívica com l’eina imprescindible per assolir la independència!

Recorda la il·lusió que vam viure en aquella jornada: Àlbum fotogràfic

 

·