1r de maig de 2025

Vida i treball dignes per una terra lliure!

Pa, treball digne i sostre per a tothom: per la República Catalana!
Desconnectem-nos de l’IBEX-35!

Amb motiu del 1r de maig de 2017, vam destacar les paraules de Salvador Seguí: “a nosaltres, els treballadors, com sigui que amb una Catalunya independent no hi perdríem res, ans al contrari, hi guanyaríem molt, la independència de la nostra terra no ens fa cap por”. I els esdeveniments d’aquell any 2017 i els següents ens han refermat i donat la raó.

Cap treballador/a català pot oblidar el paper contrari a la independència que van jugar i juguen encara Foment del Treball i les empreses de l’IBEX-35 que van pressionar per impedir la celebració del Referèndum del Primer d’Octubre i la Declaració d’Independència.

No sols això, Foment del Treball manté la denúncia a la campanya del Consum Estratègic que va impulsar l’Assemblea Nacional Catalana a favor de la desconnexió de les empreses de l’IBEX-35, a més de denunciar un dels sindicats (La Intersindical) que van convocar les vagues generals del 3-O i el 8-N de 2017.

La independència i la República Catalana són la garantia de conquestes en drets socials com són un habitatge digne i un sostre per a tothom, el control del preu de l’energia i d’un transport públic ecològic que mantingui l’equilibri territorial i que doni servei al conjunt dels i les treballadores, i és clar, també, una sanitat i una educació públiques universals de qualitat.

És l’oportunitat també per avançar en reivindicacions pròpies com ara un marc nacional de relacions laborals, on es pugui garantir la reducció de la jornada laboral i regular un salari mínim interprofessional, d’acord amb el cost de la vida a Catalunya i el manteniment d’unes pensions de jubilació justes.

El moviment obrer ha estat des de sempre impuls de noves formes de lluita davant les injustícies: vagues, boicots, autoorganització d’escoles, ocupació de places, edificis, autobusos, promotor del cooperativisme, de la creació d’ateneus, la cultura popular com els Cors de Clavé, i la solidaritat. Es tracta, doncs, de posar tot aquest bagatge col·lectiu i aquesta energia al servei d’un sindicalisme autocentrat nacionalment i de lluita per enfortir-nos com a poble i amb consciència de la nostra força transformadora.

La República Catalana, com a eina de canvi a favor dels drets socials, nacionals i lingüístics, per millorar les condicions de vida de la gent treballadora, manllevant les paraules de la militant i historiadora Eva Serra, és la forma que pren avui la Revolució Catalana.

Ara és el moment de posar fil a l’agulla!
Poble treballador català, unim-nos!
Per la independència i els drets socials!
Per la República Catalana dels iguals!

Països Catalans, 1r de maig de 2025
Secretariat de la Sectorial de Treballadors/es per la Independència


CAB-2024. Conclusions

·

El 24 de novembre de l’any passat es va celebrar a Girona el Consell d’Assemblees de Base (CAB) de l’Assemblea.
El CAB està format pels representants de totes les assemblees, ja siguin territorials -que són la majoria-, sectorials, exteriors i joves. De cadascuna d’elles hi poden participar dues persones com a màxim i, tot i no ser obligatori, normalment hi assisteix el coordinador i algú altre de l’equip.

Com en les edicions anteriors, el nostre equip també hi va participar aportant la nostra experiència com a territorial.

Tot seguit us presentem el document-resum de la jornada, que compta amb les conclusions organitzades en els tres temes que s’hi vam tractar: accions per la llengua, denúncia de l’espoli fiscal i altres formes de lluita. Per accedir al document feu clic aquí.

El vídeo que adjuntem, que no arriba a un minut, no és cap resum. Senzillament són unes imatges de la jornada amb unes paraules de Lluís Llach de fons.

La URL de l’enllaç del document és:
https://assemblea.cat/wp-content/uploads/2025/01/Conclusions_CAB2024_v3.pdf


Assemblea ordinària de SMxI – Febrer’25

·
Tenim programada la realització la primera assemblea de socis i simpatitzants de l’any pel dimecres 12 de febrer, a les 19.30 h.

Aquest cop l’assemblea es realitzarà a la sala de Conferències del CC de Cotxeres, carrer de Sants, 79.

Aquest és l’ordre del dia previst:

  • Estat de comptes de la nostra territorial
  • Suport econòmic a la Bressola (Catalunya Nord). Recollida de donatius (per fer la recollida es prega portar diners en efectiu)
  • Suport econòmic a altres entitats
  • Full de Ruta: gestió realitzada de les esmenes aprovades
  • Assemblea General Extraordinària: Irregularitats detectades
  • Torn obert d’intervencions

No cal dir que, en aquesta assemblea oferim l’oportunitat de conèixer, de primera mà, el nostre punt de vista i posicionament davant de com s’ha gestionat el procés de participació per enriquir la proposta de Full de Ruta 2025-2026 que el Secretariat Nacional ens va presentar.
S’intentarà donar resposta a tots els dubtes i qüestions que plantegeu.

Així doncs, us encoratgem a assistir-hi i, no cal dir-ho, a participar-hi activament fomentant el debat.

Us hi esperem!


Resum AGE

·
Resum de l’Assemblea General Extraordinària
Celebrada del 15 al 19 de gener de 2025


Full de Ruta 2025-2026

·
El passat diumenge es va acabar l’Assemblea General Extraordinària que es va convocar per aprovar el nou Full de Ruta que, en el camí vers la independència, definint els objectius i estratègies per assolir-la.

El document el podeu consultar fent clic aquí.

Desitgem que esdevingui un instrument prou útil que aconsegueixi donar un nou impuls a l’independentisme en la línia del 2017.

·

Vídeo de l’acte de la presentació del Full de Ruta 2025-2026 realitzat a l’Ateneu Barcelonès el 25 de gener:


AGE-2025

ASSEMBLEA GENERAL EXTRAORDINÀRIA

·
Del 15 al 19 de gener es convoca l’AGE (assemblea general extraordinària), de forma telemàtica, per aprovar el nou Full de Ruta 2025-2026 (FdR).

La nostra territorial ha presentat a la Comissió d’Esmenes les que van ser aprovades en l’assemblea de socis del passat 19 de desembre. De totes les presentades, 22 eren esmenes parcials, 1 era a la totalitat i 1 era una modificació d’un títol.

La Comissió organitzadora el 14 de gener publicarà la ponència del Full de ruta i les esmenes vives definitives.

Per poder participar en l’AGE cal ser membres de ple dret i trobar-se al corrent de pagament a la data 31 d’octubre de 2024.
Per qualsevol incidència sobre el cens cal enviar un correu a l’adreça cens@assemblea.cat, indicant-hi: nom, cognoms, NIF, correu i telèfon de contacte de la persona que té la incidència, abans del 9 de gener de 2025.
Es pot consultar el cens fent clic aquí.

Trobareu tota la informació i documentació relativa a l’AGE en aquest enllaç.

Per qualsevol dubte o irregularitat que detecteu, us preguem que contacteu amb nosaltres enviant un correu a: sants-montjuic@assemblea.cat.

Us mantindrem informats.
Salut i República!


Assemblea ordinària de SMxI – Desembre’24

Imatge d’una assemblea anterior

·

El dijous 19 de desembre, a les 19 h, se celebrarà l’assemblea ordinària d’associats i simpatitzants.

En aquesta ocasió es farà a la Sala de Conferències del CC de Cotxeres de Sants (carrer de Sants, 79).

Únic punt de l’ordre del dia:

  • Debat i aprovació, si escau, de les esmenes rebudes per al Full de Ruta 2025-2026 que s’està redactant

Esperem poder comptar amb la vostra assistència i participació aportant les propostes i reflexions que considereu.

A més, com que aquesta assemblea serà la darrera de l’any que farem, acomiadarem l’any fent un BRINDIS PER LA REPÚBLICA i PEL 2025!

Us hi esperem!


L’exemple de la Rosa Vidiella

Quan parlem de persones que es mereixen tot el nostre respecte és perquè destaquen per alguna qualitat personal. En aquesta ocasió ens referim a algú que ha sabut plantar cara i denunciar les injustícies i la repressió. Que, d’altra banda, ha dedicat bona part de la seva vida a acompanyar i educar els infants en el seu procés d’aprenentatge en els valors del respecte i la igualtat.

Rosa Vidiella, educadora i pedagogaParlem de la Rosa Vidiella, educadora i pedagoga, reconeguda especialista en educació infantil per haver participat en diverses experiències educatives, així com en simposis i formacions dirigides a difondre la pedagogia Pikle, que advoca per respectar el ritme de desenvolupament de cada infant.

Dediquem aquest espai a la Rosa perquè, a més a més de la seva dedicació personal, sempre s’ha posicionat contra la injustícia i la repressió i ha participat en moltes manifestacions a favor de la llibertat d’expressió. En una d’elles va ser identificada i multada per exercir el seu dret a manifestar-se, tal com explicava ella mateixa en aquesta entrevista a Vilaweb el març de 2021.

La Rosa havia participat a l’acte per la llibertat dels presos polítics que es feia cada setmana a Sants i es dirigia cap a l’Esquerra de l’Eixample per unir-se a una altra manifestació. Esperant creuar un semàfor, amb una pancarta reclamant “Llibertat d’expressió”, va ser identificada pels Mossos d’Esquadra, juntament amb altres manifestants. Després d’identificada, l’agent dels Mossos li va dir “ja pots tornar a casa”. I la Rosa va dir “No”, perquè volia participar a la manifestació. Més d’un any després li va arribar una multa de 601 euros per desobediència. Sí: desobediència. Per participar en una manifestació reglada, sense cap alteració de l’ordre públic i sense que el mosso d’esquadra tingués cap motiu per expulsar-la de la via pública.

Aquell moment va ser captat pel fotògraf Albert Salamé, amb una imatge que va ser reproduïda en gran format per a l’exposició “Mitgeres” que se celebra a Valls. L’equip de Coordinació, ha gestionat la confecció d’una pancarta de mida real per exhibir-la en les manifestacions i parades de Sants-Montjuïc per la Independència, en haver esdevingut un símbol de la defensa de les llibertats.

Aquest dimecres, voluntaris de la nostra territorial la vam anar a desplegar davant de casa seva, i ella va baixar al carrer per fer-s’hi una foto.

Moltes gràcies, Rosa, per la teva constància i perseverança.

Rosa Vidiella davant de la pancarta amb voluntaris de Sants-Montjuïc per la Independència

La Rosa Vidiella, dimecres, davant de la pancarta (Foto: Lluïsa Pahissa).


Assemblea ordinària de SMxI – Octubre’24

·
El dimarts 22 d’octubre, a les 19.30 h, se celebrarà l’assemblea ordinària d’associats i simpatitzants.

En aquesta ocasió es farà al teatre del Casinet d’Hostafrancs (carrer Rector Triadó, 53).

L’ordre del dia previst és:

  • Presentació del nou Secretariat de Sants-Montjuïc per la Independència
  • Debat: Aportacions per al pròxim Full de Ruta de l’ANC (fase prèvia)

Per aquest segon punt, que copsarà bona part de l’assemblea, haureu rebut una tramesa informativa en la qual s’especificaven els 10 punts en els quals el Secretariat de l’Assemblea ens demana de fer aportacions, així com els temes que volem prioritzar des de la nostra territorial.

Esperem poder comptar amb la vostra assistència i participació aportant les propostes i reflexions que considereu.

Us hi esperem!