Procés Constituent del CDR Sants

Aquest article respon, de manera exclusiva, a contribuir en la difusió de la iniciativa de la Comissió per un Procés Constituent del CDR Sants.
Cap membre de l’Equip de Coordinació de Sants-Montjuïc per la Independència, així com cap altra persona vinculada a la nostra Assemblea Territorial, podrà accedir a les respostes que es puguin expressar en l’esmentat formulari.

CDR Sants

·

Enquesta “Grans Eixos”

El següent formulari correspon a l’enquesta participativa que s’ha distribuït al barri; permetrà recollir les idees que volem que configurin la nova República.

 https://constituent.sants.org/bloc/enquesta-grans-eixos/

 


Campanya 21D – Les piulades del 20/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

Els temes d’avui: sanitat pública, treball i habitatge digne

Avui és la jornada de reflexió i per això hem volgut posar l’accent en tres aspectes importants que la República catalana ha de vetllar per a tothom. Els missatges de twitter volen que recapacitem en quina és la millor opció, per cadascun de nosaltres, a l’hora d’anar a escollir una papereta demà 21 de desembre.

Per part nostra, tenim clar que la societat d’un futur immediat ha de poder comptar amb unes condicions que garanteixin uns serveis públics de qualitat perquè són serveis que paguem amb els nostres impostos i han de revertir per cobrir les nostres necessitats. Avui parlem de sanitat pública, treball i habitatge però, molt bé també podríem incloure ensenyament, casals, ludoteques, geriàtrics, equipaments diversos, transport, etc.

No cal dir massa cosa més. Els ciutadans religiosament contribuïm amb l’IVA, l’IRPF, les successions, l’IAE i no sabem quants impostos i taxes més paguem perquè els legisladors administrin i ofereixin els millors serveis públics a la comunitat. Això sí, amb un bon control de la despesa perquè són els diners de tots.

Avui la nostra reflexió no va massa més enllà perquè no cal, doncs és més que entenedor lo poc exposat fins ara. A més, segur que són temes que hi hem pensat en més d’una ocasió i que tindrem molt en ment a l’hora d’escollir la papereta sobiranista que creiem que ens pot fer més fàcil el camí.

Bona diada de reflexió!

—–enllaç—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi

 


Campanya 21D – Les piulades del 19/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

Els temes d’avui: Llibertat i acabar amb la corrupció

A cop d’ull, els dos temes que es difonen avui per twitter tenen poc en comú encara que, segons com es plantegi, estan estretament relacionats.

Diem  “volem llibertat i escollim República” i res més veritat que aquesta afirmació  quan tenim l’aplicació de l’article 155 fins a la medul·la que ens prohibeix i sanciona sense cap mirament.  Llaços i bufandes grogues, intervenció de l’autonomia, empresonament dels representants polítics i de les entitats socials… Recolzar qualsevol força política que no aposti per la República, és conformar-se al fet que la situació actual es perllongui i la repressió encara sigui pitjor; perquè, en el fons, la postura d’aquests partits polítics és arrasar amb tot el que s’aparti de les seves tesis, o sigui, “estás conmigo o estás contra mi”.

Escollir República també és fer un pas endavant per acabar amb la corrupció. No hem de ser il·lusos i no caure en pensar que l’endemà ja està, tot net i polit. Evidentment no, però triar República implica treballar per a un altre ordre social; demanar un alt nivell de corresponsabilitat; exigir un grau d’honestedat superlatiu…
Una de les mesures econòmiques que permetria tot tothom disposes de majors possibilitats i una millora de l’estat del benestar considerable és atacant la corrupció de soca-rel. Preferir República vol dir combatre la corrupció, denunciant i perseguint els corruptes siguin quin siguin i ostentin la condició social que ostentin. No val mirar cap a l’altra banda i ser tolerant amb les persones que sols miren per a elles i no tenen la més mínima consciència de benefici social. L’opció República, representa la voluntat de crear un nou Estat que, eliminant la corrupció, oferirà un potencial major d’inversió per a benefici de tothom: en serveis i en benestar.

Al començament dèiem que els dos missatges estaven relacionats estretament i, fins ara, no hem dit res al respecte. Doncs bé, fent una mica de trampa, el seu vincle rau en el fet que “llibertat” i “acabar amb la corrupció” sols és possible si pensem que sols és possible amb República Catalana. No ho perdem de vista!

—–enllaç—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi


Campanya 21D – Les piulades del 17/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

Els temes d’avui: Preservació Drets Humans i fer justícia per a tothom

Avui relacionem aquests dos temes perquè, i en poques paraules, per tal de preservar els Drets Humans Universals [2], s’ha de poder aplicar una mateixa manera de fer justícia per a tothom.
La justícia ha de ser imparcial, justa i objectiva; tres conceptes que han d’anar estretament relacionats i per això és representada per una dona amb els ulls embenats, amb una balança romana en una mà i una espasa a l’altra [3].

Però, a vegades, la justícia s’utilitza per defensar determinades posicions i fets que, per sentit comú, mai podrien ser admeses deixant de ser imparcial i objectiva.
La justícia, d’altres vegades, es dilata tant en el temps que li fa perdre la seva qualitat de justa.

Però, quan parlem de la DUDH*, tothom accepta que aquests són els drets inalienables de qualsevol persona i que, sempre, convé defensar-los. Us recomanem la lectura dels seus primers articles perquè en ells es troba la seva essència. En ells es parla d’igualtat, de seguretat, de llibertat…
De totes les llibertats, que mai hem de renunciar, en destacaríem en primer lloc la que ens permet poder-nos moure de manera lliure i plàcidament. També destacaríem d’altres llibertats com són la d’expressió, la de pensament i la d’opinió perquè són bàsiques perquè tothom pugui sentir-se part d’una organització determinada.

Pensant en un futur, més o menys immediat, sembla obvi que la constitució de la República catalana haurà de contemplar un compromís exprés vers els valors que emanen de la DUDH per construir una societat integradora, justa i igualitària.

—–enllaços—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi
[2] https://www.parlament.cat/web/serveis-educatius/drets-humans/index.html
[3] http://smxi.cat/wp-content/uploads/2017/12/Justicia.jpg

* DUDH: Declaració Universal dels Drets Humans


Campanya 21D – Les piulades del 16/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

El tema d’avui: monarquia i democràcia real

Avui les piulades parlen de dos conceptes antagònics perquè un nega l’altre i si no, valorem:
Monarquia: Forma d’estat en què una persona té dret, generalment per via hereditària, a regnar com a cap d’estat. [2] Democràcia: Forma d’organització de la vida pública, en la qual les decisions col·lectives són adoptades pel poble mitjançant mecanismes de participació directa o indirecta que li confereixen legitimitat als representants. [3]

Fins aquí la conclusió és la que ja sabíem de lliçó: el cap de l’estat d’un país monàrquic sempre és l’hereu de la dinastia que ostenta aquest privilegi. A més, és un model organitzatiu arcaic que vetlla per perllongar en el temps aquest privilegi amb la finalitat d’engrandir el seu patrimoni.

Però quina diferencia hi ha entre democràcia i democràcia real?
Ambdues formes d’organització preveuen la participació però quan parlem només de “democràcia”, sovint ens referim a una delegació de presa de decisions vers uns representants legals; mentre que quan parlem de “democràcia real”, comporta una implicació i participació més directe però sobretot, un model organitzatiu al marge dels partits i sindicats.

I si parlem de monarquia i democràcia real és perquè en el nostre context actual tenim molt a dir i fer. En algun moment caldrà reiniciar el debat sobre el procés constituent i el país què volem. Veient com ha anat l’anterior referèndum, no podem deixar que siguin només els nostres representants polítics els únics que decideixin com fer la construcció de la República catalana. Volem proposar i debatre; i volem participar activament en la presa decisions. Les consultes i referèndum, amb tota la maquinària que comporten de debats, de tertúlies, d’articles d’opinió…, són la millor manera d’aconseguir que el país sigui de tothom i per a tothom.

Nosaltres hem de tenir dir la nostra i fer-la valer amb tot l’argumentari de que es disposi i, finalment,  acceptarem la decisió majoritària que es prengui perquè la majoria ho ha decidit.

—–enllaços—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi
[2] https://ca.wikipedia.org/wiki/Monarquia
[3] https://ca.wikipedia.org/wiki/Democràcia

 


Campanya 21D – Les piulades del 15/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

El tema d’avui: pensions i dependència de la gent gran

Les piulades d’avui versen sobre dos aspectes claus relacionats amb la qualitat de vida de la gent gran: el servei d’atenció a les persones amb dependència i la política de pensions.

La font de la qual s’han obtingut les dades que s’exposen és IDESCAT [2].
Oferim tres dades* que serveixen de base del nostre argumentari:
  • Catalunya a l’1 de gener de 2017 tenia una població major de 65 anys gairebé d’1,4 milions de persones que representen aproximadament un 19% del total de població. Aquest sector de població cada any experimenta un augment moderat.
  • El total de pensions contributives de la Seguretat Social l’any 2016 eren al voltant d’1,7 milions que van atendre viduïtat, pensions, incapacitats permanents i altres.
  • El total de pensions no contributives de la Seguretat Social l’any 2015 eren 57.884 que, de mitjana, van percebre menys de 400 € al mes.
Què en diuen aquestes dades?
Doncs que tenim un sector de la població que, dia rere dia, va en augment, que el volum de prestacions econòmiques és limitat i que hi ha població que malviu per manca d’uns ingressos mínims.
 
La Revolució dels Somriures no només persegueix la implantació de la República catalana, no. També busca la construcció d’una societat més igualitària i justa en la qual, el seu benestar esdevingui satisfactori per a tothom però, molt especialment, per a les persones més desafavorides. Aquest objectiu és possible si el PIB continua creixent com ho està fent en els darrers anys.
Per tant, l’etapa que encertarem d’aquí a poc, s’haurà de caracteritzar per millorar la política de les pensions i, relacionat amb aquesta millora, millorar també l’atenció a la dependència de la gent gran, els nostres avis.
 

—–enllaços—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi
[2] https://www.idescat.cat/
* No s’ha localitzat dades d’un mateix any i per això s’ofereixen les més recent de cada tipus.


Campanya 21D – Les piulades del 14/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

El tema d’avui: L’ESCOLA CATALANA

Us recordeu d’expressions com “españolizar“, “adoctrinar“, “homogeneizar“… Algunes fa anys que les hem sentit dir en més d’una ocasió, d’altres són el resultat de l’aplicació del 155 que el Govern espanyol utilitza per desmuntar la feina de quasi 40 anys de dedicació de bons professionals de l’educació que perseguien obtenir uns bons resultats acadèmics que voldria dir una adequada preparació per esdevenir ciutadà competent.
Però, el gran mèrit d’aquests professionals està haver-ho sabut compaginar amb un èxit rotund junt amb d’altres tan importants com els acadèmics: saber compartir i treballar en grup; fomentar els valors de convivència amb el respecte i amb empatia; procurar donar les millors oportunitats a tot l’alumnat vingués d’on vingués amb o sense possibilitats econòmiques; afavorir les aptituds personals de cada alumne; augmentar el nivell cultural i l’esperit crític davant l’anàlisi de qualsevol situació social; potenciar el coneixement de tres o més llengües tan necessàries avui dia per moure’t pel món; atendre la diversitat de l’alumnat vetllant que la integració i cohesió del grup esdevingués un gran estímul per créixer i superar dificultats com un gran equip; etc.

Doncs, tota aquesta feinada derivada de l’experiència i dedicació dels professionals de l’educació, d’un temps cap aquí, ha anat patint les conseqüències dels atacs i despropòsits del Govern espanyol vers l’escola i el català; govern que no sap veure que el gran valor que té Espanya resideix en la seva riquesa cultural i lingüística que ha anat configurant una idiosincràsia pròpia a cada poble.

Comentat que l’escola catalana treballa per oferir les màximes oportunitats a tot l’alumnat, cal que aquesta institució pugui disposar d’elements compensatoris suficients (avui dia minvats com excusa de la crisi econòmica): a més de l’equip docent, un nombre de professionals especialitzats d’acord a les necessitats de cada centre i un fons econòmic adequat i suficient per destinar a ajuts i beques per aquells casos més desafavorits.

Què hem volgut plantejar? Doncs que quan alguna cosa funciona, si us plau que no la toqui ningú. L’escola catalana ha demostrat a bastament que sap que fa i el perquè ho fa. Si volem que els nostres joves puguin gaudir de bones oportunitats i siguin competents en el seu àmbit professional, l’escola catalana ofereix i ha de continuar oferint les millors condicions.

—–enllaç—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi

 


Campanya 21D – Les piulades del 13/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

El tema d’avui: ELS RECURSOS

Segons la Viquipèdia [2], i simplificant-ho, en general els recursos són quelcom que produeix un tipus de benefici. Per això parlem de recursos naturals, econòmics, tecnològics… Però la potencialitat dels recursos ve determinada, en gran mesura, per la seva disponibilitat limitada per la quantitat del producte i pel consum que se’n fa.

Estem convençuts, i està àmpliament demostrat, que els catalans tenim una gran capacitat per produir benefici i, per tant, generem riquesa. No oblidem que aquesta és la principal raó per la qual l’Estat espanyol es nega a donar-nos, no ja la independència que també, sinó de negar-nos el dret a decidir, “por si acaso”.

Per què volem la independència? – Doncs, senzillament perquè si tenim possibilitats perquè tenim recursos (naturals, econòmics, humans emprenedors i creatius…), ens cal només poder administrar-los bé i obtenir el màxim rendiment possible.

 

—–enllaços—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi
[2] https://es.wikipedia.org/wiki/Recurso

 


Com hem de fer campanya?

IMG-20171204-WA0027-B·

L’ANC i, per descomptat SMxI, no som una organització política i per tant, no podem demanar el vot cap a ningú. Això és així i hem de respectar-ho. Ara bé, tenint-ho clar tampoc cal que amaguem les nostres simpaties que vénen definides pel nostre objectiu: aconseguir la independència de Catalunya en forma de república.

Llavors, què podem fer? Hem d’estar passius veient com els partits unionistes ens les foten? Cal acceptar-ho?

Evidentment que no. Tenim a les nostres mans un munt de possibilitats que ajudin a l’assoliment del  nostre objectiu. Us en proposem algunes:

  • Fer difusió de la nova web RxR: https://www.raonsxrepublica.cat/. Raons per la República és un portal que et pot ajudar a diluir qualsevol dubte que se’t plantegi de cara el 21-D.
  • Birres per la República (https://twitter.com/Birresrepublica?lang=ca) és un twitter que tal com diuen: T’estrelles contra una paret parlant de política amb algú que no creu en la República? Som la teva eina de suport! Centenars de voluntaris t’ajudaran en directe.
  • Participar en accions de la nostra AT: d’encartellar, la campanya de groc, debats, fent difusió dels nostres articles i twitters, suggerint propostes, fent parades informatives, etc. Estem oberts a tot el que pensem que ens ha de servir per guanyar el 21-D. Contacta amb nosaltres a través d’alguna de les possibilitats.
  • Fer una ullada a l’argumentari per a indecisos que ofereix el bloc Catalanofòbia (https://indigentsadojo.blogspot.com.es/2017/12/argumentari-per-indecisos.html?ref=source&m=1) que és un articlepublicat el 5 de desembre. També es recomanable consultar qualsevol dels articles que s’hi han publicat (https://indigentsadojo.blogspot.com.es/search/label/21D)
  • Hem de parlar positivament del perquè cal votar independència el pròxim 21 de desembre. En els nostres cercles de relació creiem que ho tenim guanyat perquè si érem tants, ara que tenint presos i exiliats, ho tenim guanyat. Doncs a veure, sabem i ho veiem l’Estat espanyol està jugant brut, prohibint i falsejant obvietats, i podem pensar que encara no hem vist tot. Per això, no ens podem refiar fins al darrer moment. Cal que estiguem alerta i difonguem qualsevol abús que observem.
  • Aconseguir l’efecte taca d’oli. Aquesta expressió tan catalana ve a dir que el treball de formigueta, de boca a boca, és necessari per fidelitzar empaties. Tots i totes tenim persones al nostre voltant que estan indecisos i els entenem perfectament. Cal que dediquem una estona a escoltar-los primer, per entrar en debat seguidament. Sembla que les enquestes deixen un percentatge d’indecisos important que poden decantar la balança a favor o en contra. Tingueu-ho clar.

Com podeu veure no estem donant el vot a cap partit polític. Sols estem posant en valor que el 21 de desembre hi ha molt en joc. El nostre objectiu no es conforma en aconseguir ser República sinó que va més enllà: defensar les llibertats i els drets de les persones; vetllar per mantenir i millorar el benestar social; potenciar la nostra cultura i llengua; activar l’economia i generar llocs de treball; i qualsevol altre aspecte que considerem perquè, en el fons, volem exercir el nostre dret a decidir.


Campanya electoral

Comença el circ

 

IMG-20171205-WA0011

Vinyeta del Ferreres publicada al Periódico (5-12-2017)
http://estaticos.elperiodico.com/resources/jpg/2/3/ferreres-05-12-2017-cast-1512427053132.jpg

 

Per què diem circ i no campanya?
Possiblement algú serà contrari a aquesta expressió però, en el nostre cercle de relació, de treball, i de dedicació, tenim el desig de millorar el nostre país procurant que esdevingui un Estat per poder decidir -nosaltres- allò que es consideri més necessari i adient a cada circumstància. Aquesta campanya electoral no té res de semblança al que per al món mundial és una CAMPANYA.
Exposarem unes raons prou objectives:

  • La més evident és que ni hi som tots. Tenim quatre companys de viatge que no poden participar lliurement en cap acte per estar empresonats.
  • Una altra raó prou òbvia és el fet que alguns candidats no poden tornar a casa si no volen córrer la mateixa sort que els nostres presos polítics ha tingut fins ara.
  • Durant els actes que es realitzin aquests pròxims dies hi ha moltes prohibicions: paraules censurades, colors prohibits, idees vetades.
  • El Govern espanyol ha generat unes condicions de desigualtat per tal que no tots els partits tinguin les mateixes condicions i ha  afavorit més els partits del bloc unionista.
  • S’està fent “joc brut”, calumniant per aconseguir un descrèdit sense cap argumentació que contingui proves objectives que l’avalin.

Segur que els partits del bloc sobiranista no ha actuat sempre correctament i en alguna vegada la seva actuació ha estat precipitada o, senzillament, no ha sabut trametre -amb pèls i senyals- els per quès que l’anaven condicionant a actuar d’aquella manera a cada moment. Possiblement això ha estat la causa del fet que la ciutadania, que estava a l’expectativa i pendent per donar el seu suport, s’hagi sofert un cert desencant i pessimisme.
Però ara no discutirem això que segurament compartirem plenament. Ara és el moment de fer front a aquestes eleccions i cal que nosaltres, des de la societat civil (no confondre el concepte que ha estat usurpat), treballem per intentar minimitzar tota argumentació falsejada, mitges veritats, mentides absolutes o les  fal·làcies que utilitzin els partits polítics en els seus actes de campanya, com també minimitzar els articles d’opinió que es publiquin en els mitjans de comunicació que tinguem accés. En definitiva, cal fer front a tots els abusos que es produeixin, perseguint tot allò que sigui sensible de ser denunciable. Com fer-ho?

Aquí va la proposta: envieu-nos un correu (sants-montjuic@assemblea.cat) amb la referència de què, qui i quan, junt amb una breu explicació, del que s’ha dit o publicat. Amb tot aquest material podem construir un bloc en constant actualització on quedarà demostrat perquè les eleccions no són democràtiques i imparcials. Tot al contrari, són injustes i sols busquen ridiculitzar el nostre procés d’independència que és legítim. Aquestes eleccions busquen consolidar un projecte fallit que consistia en la consolidació d’una unitat estatal en la qual a Catalunya sols se l’estima per la contribució econòmica que fa a les arques públiques.

Amb tot, hi ha un altre tema que avui no tractarem a fons però que creiem que en certa mesura és una de les raons per les quals estem en la situació estem. Aquest circ els serveix per desviar l’atenció pública d’una problemàtica força important i que afecta a tot l’Estat espanyol. Aquesta problemàtica no és altra que l’alt nivell de corrupció que hi ha en el partit que governa i que ens està condicionant el nostre procés. Mentre es parla de Catalunya fent tot el mal possible, ells es salven d’anar a la presó i continuen mantenint uns privilegis discriminatoris, injustificables i insolidaris. Vaja! que necessiten mantenir-se en la poltrona  per sobreviure.

Treballem per desemmascarar aquest circ i aconseguir que la República catalana sigui una realitat ben aviat.