Comunicat sobre la Proposta de resolució de Junts pel Sí i la CUP

Reproduïm el comunicat de l’Assemblea Nacional Catalana en relació amb la Proposta de resolució de Junts pel Sí i la CUP — Crida Constituent:

• Declarem la nostra satisfacció i el nostre ple acord amb la Proposta de resolució presentada al Registre del Parlament de Catalunya per Junts pel Sí i la Candidatura d’Unitat Popular des del moment que recull la voluntat i l’esperit de la majoria de ciutadans que el 27S ens vam expressar de manera inequívoca a les urnes.
  • Encoratgem els grups parlamentaris que disposen de la majoria sorgida d’aquestes eleccions a no fer cap pas enrere i a debatre i aprovar la Proposta de resolució en el menor temps possible. Animem també a donar-hi suport a aquells altres representants de la sobirania popular que s’han compromès electoralment amb l’inici a Catalunya d’un procés constituent.
  • Rebutgem un cop més les habituals amenaces formulades pel president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy. En coherència amb el compromís de l’Assemblea Nacional Catalana d’impulsar el procés social i polític cap a la independència, manifestem la voluntat de mobilitzar la societat catalana davant qualsevol atac contra les nostres institucions representatives i de govern.
  • Fem una crida a tots els actors socials del nostre país a trobar les complicitats i els acords necessaris per defensar l’actuació del Parlament de Catalunya en el camí de la construcció d’un procés constituent no subordinat.

Dimarts, 27 d’octubre de 2015

Dos enllaços rellevants sobre el comunicat

La mesa del Parlament que ha admès a tràmit la Proposta de resolució presentada aquest matí