Comunicat de l’ANC i Òmnium sobre la consulta del 9 de novembre

decidirem_MarinaReproduïm el comunicat emès aquest mateixa tarda des de la campanya ARA ÉS L’HORA (ANC i Òmnium): no renunciarem a la consulta del 9N per una sentència del TC. La millor garantia que el 9N votarem és omplint la V de l’Onze de Setembre. L’11/9 ens conduirà al 9/11.

Des que fa cinc anys van començar les consultes sobre la independència, la societat catalana ha mostrat una inèdita capacitat de mobilització, pacífica, democràtica i il·lusionant. Aquesta força ha desembocat en l’acord, fruit d’un ampli consens polític, de la data i la pregunta per consultar el poble de Catalunya sobre el seu futur.

La campanya ARA ÉS L’HORA ha nascut per guanyar a les urnes aquest 9 de novembre. Actualment, a menys de tres mesos de la celebració de la consulta sobre la independència, deixem clar que:

• No volem fer especulacions constantment ni entrar en el joc de declaracions i contradeclaracions. Ens mantenim ferms en la idea de guanyar el 9N.
  • La consulta del 9 de novembre està legitimada amb un ampli suport a la societat catalana, al Parlament i al Govern de Catalunya.
  • De cap manera no podem acceptar que el Tribunal Constitucional condicioni una votació democràtica. La consulta és l’instrument més democràtic i transparent que tenim, i no hi renunciarem per una sentència del TC.
  • Ens mantenim fidels a les lleis i institucions catalanes. Una immensa majoria del Parlament va aprovar el 23 de gener del 2013 la Declaració de Sobirania i, en base a aquesta, és la legalitat catalana la que ha d’emparar el dret democràtic i inalienable dels catalans a decidir el seu futur polític.
  • La millor garantia que el 9N votarem és omplir els carrers el dia Onze de Setembre. La Via Catalana 2014 ha de ser la mobilització més important de la història del país; el pas definitiu cap a la llibertat. L’11/9 ens conduirà al 9/11.
  • Des d’ARA ÉS L’HORA treballarem incansablement, com hem fet fins ara, per omplir la V el dia 11 de setembre i perquè el Sí a la independència guanyi a les urnes el dia 9 de novembre.