Campanya 21D – Les piulades del 14/12

piuladaFins a les eleccions, cada dia es faran córrer dos missatges pel twitter, a les 10 h i a les 17 h aproximadament, per fer-nos reflexionar a escala personal i perquè, un cop llegits, els repiulem o fem algun comentari. Cada dia aquests missatges versaran sobre un tema concret que volem difondre més enllà de les nostres possibilitats i per això us demanem la vostra col·laboració.
Aquí teniu l’enllaç [1] per accedir al nostre twitter. Busqueu les piulades i ajudeu-nos a difondre-les!

El tema d’avui: L’ESCOLA CATALANA

Us recordeu d’expressions com “españolizar“, “adoctrinar“, “homogeneizar“… Algunes fa anys que les hem sentit dir en més d’una ocasió, d’altres són el resultat de l’aplicació del 155 que el Govern espanyol utilitza per desmuntar la feina de quasi 40 anys de dedicació de bons professionals de l’educació que perseguien obtenir uns bons resultats acadèmics que voldria dir una adequada preparació per esdevenir ciutadà competent.
Però, el gran mèrit d’aquests professionals està haver-ho sabut compaginar amb un èxit rotund junt amb d’altres tan importants com els acadèmics: saber compartir i treballar en grup; fomentar els valors de convivència amb el respecte i amb empatia; procurar donar les millors oportunitats a tot l’alumnat vingués d’on vingués amb o sense possibilitats econòmiques; afavorir les aptituds personals de cada alumne; augmentar el nivell cultural i l’esperit crític davant l’anàlisi de qualsevol situació social; potenciar el coneixement de tres o més llengües tan necessàries avui dia per moure’t pel món; atendre la diversitat de l’alumnat vetllant que la integració i cohesió del grup esdevingués un gran estímul per créixer i superar dificultats com un gran equip; etc.

Doncs, tota aquesta feinada derivada de l’experiència i dedicació dels professionals de l’educació, d’un temps cap aquí, ha anat patint les conseqüències dels atacs i despropòsits del Govern espanyol vers l’escola i el català; govern que no sap veure que el gran valor que té Espanya resideix en la seva riquesa cultural i lingüística que ha anat configurant una idiosincràsia pròpia a cada poble.

Comentat que l’escola catalana treballa per oferir les màximes oportunitats a tot l’alumnat, cal que aquesta institució pugui disposar d’elements compensatoris suficients (avui dia minvats com excusa de la crisi econòmica): a més de l’equip docent, un nombre de professionals especialitzats d’acord a les necessitats de cada centre i un fons econòmic adequat i suficient per destinar a ajuts i beques per aquells casos més desafavorits.

Què hem volgut plantejar? Doncs que quan alguna cosa funciona, si us plau que no la toqui ningú. L’escola catalana ha demostrat a bastament que sap que fa i el perquè ho fa. Si volem que els nostres joves puguin gaudir de bones oportunitats i siguin competents en el seu àmbit professional, l’escola catalana ofereix i ha de continuar oferint les millors condicions.

—–enllaç—–
[1]  https://twitter.com/assembleasmxi

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>